اظهار نظر مخاطبین

?اظهار نظر علمی یکی از مخاطبین محترم

✅استاد بزرگوار و فرهیخته جناب آقای دکتر نجفی

?با سلام و احترام
پس از مطالعه مصاحبه عمیق حضرتعالی با روزنامه ایران درباره تفکر سیاسی حضرت امام (ره) بر خود لازم می دانم ضمن تشکر از تبیین بدیع تان بر یک مسله تاکید کنم.
متاسفانه هنوز هم فلسفه سیاسی امام خمینی در غربت است تا حدی که بسیاری افراد حتی از این واژه علمی استفاده نمی کنند و بر این گمان اند که ایشان فاقد فلسفه سیاسی بوده و تفکر سیاسی ایشان صرفا مبتنی بر فقه و کلام است.
از جنابعالی تقاضا دارم نسبت به مفهوم فلسفه سیاسی به طور کل تبیینی داشته باشید تا مخاطبان و حقیر بدانیم اساسا چگونه و چه زمانی می توانیم به یک اندیشه سیاسی مفهوم فلسفه سیاسی را بار کنیم.
ضمن اینکه به جد معتقدم:
نسبت به سه مفهوم “نظریه سیاسی” “ایدئولوژی سیاسی ” و “فلسفه سیاسی” که در رشته اندیشه سیاسی بسیار پر بسامد و کاربردی هستند، توجه معنایی خوبی نشده است و مرزها و تفاوت های این سه مفهوم به درستی مشخص نیستند.
لذا چنانچه وقت شریف شما اجازه می‌دهد تقاضا دارم نسبت این سه مفهوم علمی رشته اندیشه سیاسی تبیین لازمه را انجام داده و ما را مورد محبت و لطف تان قرار دهید.
*مفاهیمی چون تاریخ سیاسی جغرافیای سیاسی و اقتصاد سیاسی که در علوم و اندیشه سیاسی کاربردهای ویژه خود را دارند تا حد بسیار زیادی از نظر مفهومی روشن اند و اما سه مفهوم فوق الذکر در سایه روشن فکری و معلق تری قرار گرفته اند.

ارادتمند شما. علی بهرامی. دانشجوی دکتری اندیشه سیاسی

سپاس ویژه از شما

انتشار در:

دیدگاهتان را بنویسید