هویت ملی ما در طول هم است

دکتر موسی نجفی :
✅هویت ملی ما در طول هم است

نجفی با اشاره به اینکه بحث رهبری درباره هویت ملی یک قالب نیست و می‌توان از قالب‌های دیگر نیز استفاده کرد، افزود: یکی از نظریات کمک‌کننده و روشن‌کننده که در هویت ایرانی ـ اسلامی مغفول مانده، هویت شیعی است. ما دارای هویت سه لایه‌ ایرانی، اسلامی و شیعی هستیم. هویت اسلامی ما از زمان صفوی است. وجود حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و مفاتیح الجنان، نقش هویتی شیعی ما است هرچند پیشتر خط اسلامی عربی و وجود حافظ نماد دوم این هویت ما است. 
وی با تأکید بر اینکه روح ایرانی قداست‌گرا، معنویت‌خواه و هم به دنبال افتخارات و عظمت است، گفت: ایراد دوره پهلوی این بود که تخت جمشید و ایران باستان را می‌خواست در مقابل امام رضا(ع) قرار دهد و حال آنکه هویت ملی ما در طول هم است. انقلاب اسلامی اشتباه پهلوی را به سر جایش بر گرداند. بازهم تأکید می‌کنم، هویت ملی ما در طول هم است.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی اینک به عقلانیت رسیده و هویت ملی و رهبر ما جای خود هستند و امت اسلامی نیز در جای خود است، اضافه کرد: لازم است درباره ارتباط هویت ملی در منظر تمدن نوین اسلامی و نیز ارتباط امت و ملت با حاکمیت کار شود‌.

انتشار در:

دیدگاهتان را بنویسید