مشروطه شناسی: شناخت تاریخی تحلیلی نهضت های اسلامی معاصر ایران

مشروطه شناسی، مجموعه مقالات، مصاحبه ها و سخنرانی های دکتر موسی نجفی با موضوع شناخت تاریخی تحلیلی نهضت های اسلامی معاصر ایران است.

نویسنده در این کتاب با تقسیم بندی نهضت بیداری اسلامی در ایران به دوران قبل و بعد از مشروطه، سعی در ارائه شاخص فکری و تاریخی داشته است.

در رهگذر ارائه این معیار تاریخی وی معتقد است: «به خاطر سیطره «مکتب تبریز» در تاریخ نگاری امثال کسروی و تاریخ نگاران سکولار مانند آدمیت، ملک زاده و یحیی دولت آبادی، این نیاز حس شد که اسناد واقعی تری نسبت به گزارشات آنها مطرح شود، تا زوایای جدیدی از مشروطه کشف شود. بنابراین سه عامل کنار رفتن تعصبات قومی، ضعیف شدن جریان سکولار در مشروطه و شک کردن به نوشته های آنان و سوم رجعت به «متن اسناد» در مقابل «گزارشات تاریخی» باعث شده است زوایایی از تاریخ مشروطه به دست آید که غیر از وجوه «اسمی»ای است که تا به حال نوشته شده است.»

این کتاب از مجموعه کتاب های «و انتم الاعلون» است که به همت بنیاد فرهنگی تاریخی خانه مشروطیت اصفهان و توسط نشر آرما منتشر می شود. «و انتم الاعلون» عنوان مجموعه کتاب هایی است که به موضوع تاریخ، تفکر و تمدن می پردازد.

انتشار در:

1 دیدگاه دربارهٔ «مشروطه شناسی: شناخت تاریخی تحلیلی نهضت های اسلامی معاصر ایران»

  1. سلام خداقوت
    چرا کتاب های شما نسخه ی اینترنتی نداره
    یعنی نمیشه از سایت هایی مثل طاقچه خریداریش کرد که راحت تر در دسترس باشه
    کتابی رو که اقا توصیه شو کرده بودن خواستم بخونم پیدا نشد که نشد

    حالا کتاب های احمد کسروی و یحیی نجف آبادی و نظام الاسلام کرمانی و فریدون ادمیت و بشریه و آبراهیمان همه جا هست خیلی راحت پیدا میشه و اینترنتی میشه خریدش حتی رایگان همین سرچ می کنی در گوگل پیدا میشه

    برای جلوگیری از تحریف تاریخ یه مقدار دسترسی به کتاب ها تون رو اسون کنید در این سایت های خرید با استفاده از اپلیکیشن ها راحت کنید کار رو
    اگه نمیشه به خاطر هزینه های چاپ تعدد نسخه های چاپی داشت که همیشه نسخه هاش موجود باشه

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید