صدور احکام مسئولین پژوهشگاه طی مراسمی که به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیر خم

همزمان با برگزاری مراسم عید سعید غدیر خم صورت گرفت:

دکتر موسی نجفی :

غدیر مرحله گام دوم برای نبوت است

احکام ۳۱ نفر از مسئولین پژوهشگاه طی مراسمی که به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیر خم در روز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ در تالار تمدّن پژوهشگاه برگزار شد، به آنان اعطاء شد. معاونان، رئیسان پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی، مدیران واحدهای اداری و علمی که پیش از این در مسئولیت‌های خود به‌عنوان سرپرست انتخاب شده بودند، در این مراسم ابلاغ معاونت، ریاست و مدیریت خود را دریافت کردند. برخی از رؤسا و مدیران جدید نیز در این مراسم که به‌عنوان سرپرست انتخاب شده بودند، ابلاغ خود را دریافت کردند.

به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ابتدای این مراسم پس از پخش نماهنگ‌های مرتبط با گرامیداشت این عید سعید و تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید توسط جناب آقای مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشور، دکتر نجفی، رئیس پژوهشگاه، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به اعضای پژوهشگاه، به فلسفۀ انتخاب چنین ایامی برای صدور احکام معاونان، رئیسان پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد و گفت: شاید اولین نکته‌ای که بتوان در ارتباط با انتخاب این روز برای صدور احکام برشمرد، قرابت آن با عید سعید غدیر خم و مسئله «برکت» این عید بزرگ است. وی افزود: معتقدم که برخی ایام نسبت به روزهای دیگر، مهم‌تر هستند و ان‌شاءالله به برکت غدیر و ولایت و وصایت حضرت علی علیه‌السلام، صدور این احکام مبارک باشد و رئیسان منتخب با همّت و برکت بیشتری در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف محوله فعالیت‌ها و فرایندهای مختلف اجرایی و اداری را انجام دهند. دومین نکته‌ای که در ارتباط با این روز می‌توان گفت این است که غدیر، گام دوم نبوت بود و در مقطع کنونی، ما نیز در مقطع و گام دوم انقلاب هستیم. ان‌شاءالله این پژوهشگاه هم در راستای گام دوم انقلاب قدم بردارد و رئیسان پژوهشکده‌ها، سایر مدیران و همه اعضای پژوهشگاه، خودشان را برای مرحله گام دوم انقلاب آماده کنند.
رئیس پژوهشگاه تأکید کرد: حکمت دیگر این است که «غدیر» به معنی ماندن در عهد و پیمان و در مقابل «غدر» به معنی ترک پیمان و ترک وفاست. در زمان حاضر شاید در شرایطی هستیم که وجوه سیاسی غدیر بیشتر مطرح می‌شود اما «برتری فرهنگی» جریان امامت و ولایت است که تاریخ اسلام و استواری و بقای آن را تضمین کرد و با وجود اینکه جریان خلافت از جریان امامت به‌ظاهر پیشی گرفت، اما در باطن «برتری فرهنگی» امامت و جریان ولایت همیشه در طول تاریخ برجسته بوده است.
دکتر نجفی متذکر شد: یکی از ابعاد مهم برتری در هر تمدنی از جمله تمدن اسلامی، خط ابتکار، نوآوری و اجتهاد است و سیاست مسئولین پژوهشگاه نیز در گام دوم انقلاب این است که جریان‌های فکری مختلف «برتری فرهنگی» را به رقابت بگذارند، و امید است پژوهشگاه در خط اجتهاد، در خط نوآوری و در خط برتری فرهنگی قرار بگیرد و پیش‌نیاز این امر نیز آرامش، رفاه و امنیت شغلی همکاران و البته گشودگی بر طرح انتقادها و شنوا بودن و گفت‌وگو است که ان‌شاءالله با رعایت آن توسط ریاست پژوهشگاه، معاونان و رئیسان پژوهشکده‌ها و گروه‌ها، پژوهشگاه به تدریج و آرام آرام در این مسیر قرار خواهد گرفت.
رئیس پژوهشگاه در خاتمه سخنانش و پس از آرزوی توفیق روزافزون برای اعضای پژوهشگاه، ابراز امیدواری کرد: رئیسان پژوهشکده‌ها و مراکز بتوانند فرایند انتخاب رئیسان گروه‌ها را تا شهریورماه انجام و پس از معرفی آنان به مسئولین پژوهشگاه، در مراسم دیگری اهدای احکام آنان صورت پذیرد.

صدور احکام معاونان، رئیسان پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی و مدیران واحدهای علمی و اداری + گزارش تصویری

https://www.ihcs.ac.ir/fa/news/22715

#عید_غدیر #انتصاب‌ها

انتشار در:

دیدگاهتان را بنویسید